Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Studenci SGH przodują w wycenie spółek

Drugie miejsce w międzynarodowej olimpiadzie wyceny spółek zajął zespół studentów reprezentujący Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Finał Global Investment Banking Valuation Olympiad odbył się w miniony weekend w siedzibie Greensea Capital w Londynie.

Zobacz także:

Słowa kluczowe:

Lider drużyny Mateusz Szymczak oraz Wojciech Bujas, Michał Bąk i Marek Szpręga rywalizowali w ścisłym finale z dziewięcioma drużynami m.in. z Kanady, Indii i kilku krajów Europy. Studenci prezentowali wyniki swojej kilkumiesięcznej pracy i uczestniczyli w sesji pytań i odpowiedzi.

W pierwszym etapie zespół pokonał ponad 1500 drużyn z uczelni na całym świecie, rozwiązując test i zadania otwarte. W drugim etapie należało przygotować studium przypadku (case study). Studenci wybierali spółkę notowaną na rynkach anglosaskich, która może być przedmiotem przejęcia, wyceniali ją oraz planowali sam proces przejęcia.

Pierwsze miejsce w tegorocznej edycji olimpiady zdobyła drużyna Politecnico di Milano School of Management. Trzecią pozycję zajęła reprezentacja Università Commerciale Luigi Bocconi - również z Mediolanu.

Jak informuje SGH, konkurs Global Investment Banking Valuation Olympiad ma krótką, kilkuletnią historię, ale stał się już jednym z najbardziej prestiżowych międzynarodowych konkursów w dziedzinie wyceny spółek i bankowości inwestycyjnej.

Umiejętności w zakresie wyceny spółek studenci SGH rozwijają w Kole Naukowym Wyceny Przedsiębiorstwa utworzonym w 2013 roku z inicjatywy dr Marka Panfila. Koło zrzesza osoby zainteresowane finansami przedsiębiorstwa, rachunkowością, statystyką oraz pomiarem wartości przedsiębiorstwa. Zrzeszeni tu studenci cyklicznie spotykają się z przedstawicielami różnych środowisk biznesowych. Poznają modele funkcjonowania przedsiębiorstw w różnych warunkach rynkowych. Realizują grupowe projekty, w których zadaniem jest wycena wartości jednej ze spółek giełdowych, a następnie prezentacja otrzymanych wyników.

PAP - Nauka w Polsce

kol/ mrt/

Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl